כמה עולה טבעת זהב ואיך נקבע המחיר?

מאז ומתמיד עשו בני אדם ברחבי העולם שימוש רב עם הזהב, אחד השימושים הנפוצים ביותר הוא בתחום התכשיטים והוא ייצור טבעות זהב. בכל העולם כיום נמרות טבעות זהב רבות בשלל עיצובים מרשימים ויש כבר עיצובים שהפכו פופולריים בקרב מדינות ואוכלוסיות שאימצו אותם. טבעות זהב הפכו לסמל ומשדרות יופי, איכות, יוקרה ורמת חיים גבוהה. אבל מה אתם באמת יודעים על טבעות הזהב שאנו רואים כל כך הרבה פעמים ואצל לא מעט אנשים, ובמיוחד – כמה עולה טבעת זהב ומה משפיע על המחיר שלה( רמז, לא מעט דברים) על שאלות אלה ועוד נענה בהמשך המאמר הנוצץ ומלא בזהב שעומד לפניכם.
כפי שנאמר בפסקה הנ"ל לא מעט דברים משפיעים על מחיר הזהב. ראשית מדובר על רמת הטוהר של הזהב, זהב נמדד לפי קראט, ככל הקראט גבוהה יותר זאת אומרת שאחוז הזהב במוצר היא גבוהה יותרו באופן טבעי המחיר של טבעת הזהב תעלה יותר. דבר שני הוא המשקל, מחירו של הזהב מושפע באופן ישיר מהקראט, אך ככל שהטבעת תהיה במעלת משקל ומאסה גדולה יותר כך גם המחיר יהיה שווה יותר כסף. עוד פרמטר שמשפיע רבות על השאלה כמה עולה טבעת זהב הוא היצרן, כמו בכל תחום גם בתחום טבעות הזהב אצתם משלמים לא רק על המוצר אלא גם על שם החברה והמעצב – משלמים על המותג. כיום אנשים לא מסתפקים רק בזהב הטבעי ובצבעו המוכר אלא ערבבו אותו עם מתכות שונות על מנת לקבל סגסוגת וצבע אחר לזהב, דבר המשפיע באופן ישיר על מחיר טבעת הזהב, כמו כן גם שלל עיצובים ושיבוץ אבני חן יתנו את הטון שמחליטים על מחיר טבעת הזהב.

הקראט כקובע מרכזי של מחיר טבעת הזהב:

אי אפשר לדעת כמה עולה טבעת זהב מבלי לדבר על הפרמטר המרכזי שעל פיו מחליטים את המחיר. מחיר מוצר ממתכת הזהב נקבע על פי כמות הקראט שלו, זאת אומרת מידת הטוהר ואחוז הזהב הטבעי המצוי באותו מוצר. ככל שבטבעת או מוצר אחר יהיה מספר קרא גדול יותר כך יהיה מחירו בהתאם. הקראט לבדו לא יקבע אלא בא בצוותא עם המשקל, לאחר בדיקת אחוז והמשקל נדע להעריך את מחיר טבעת הזהב שבידנו. לכל כמות קראט ייחסו מחיר לפי גרם זהב.
K9 – זהו מספר הקראט הנמוך ביותר, מוצר בעל 9 קראט משמע שהוא מכיל כ37 אחוז זהב טהור. מחיר של גרם זהב בעל 9 קראט יהיה 50-70 שקלים.
K18 – 18 קראט מתחיל את הסאגה של היוקרתיים, מוצר שנמדד ב18 קראט יהיה בעל 75 אחוז זהב טהור. מחירו של 18 קראט הוא כ120-140 לגרם.
K24 – 24 קראט הוא המלך של עולם המתכת הנוצצת, מכיל כ99.9 אחוז זהב טהור. מחירו של מוצר המכיל 24 קראט של זהב יהיה כ170 ₪ לגרם.

טבעת זהב – מי מייצר ומה ההבדל במחירים:

כיום כולם מייצרים טבעות זהב ואפשר למצוא אותן במגוון רחב של חנויות. כיום החנויות מחולקות לשניים, החנויות המוכרות שאתם רוצים בכל רחוב ומרכז מסחרי, ועם התקדמות הטכנולוגיה וכניסת האינטרנט כמעט לכל בית, גדלו גם החנויות האינטרנטיות, המקוונות. שלל חנויות מציעות מגוון רחב של טבעות זהב איכותיות, בעלות אחוז הקראט ומידת הטוהר הגבוהה ביותר, וכן במחירים שונים. לא רק קראט, משקל ומראה יקבעו כמה עולה טבעת זהב מסוימת, אלא גם מי מייצר ומי המעצב של הטבעת. באופן טבעי, מעצב מתחיל לא יכול לגבות מחירים כמו של מעצבי-על ומי שקובע את הטון ואת צו האופנה. מעצבי על עולמיים אשר בבעלותם אימפריות וחנויות בכל רחבי העולם כגון: לואי ויטון ומייקל קרוס גובים גם עשרות אלפי דולרים על טבעת זהב שמעצב מתחיל ירוויח ממנה כמה מאות שקלים. בגלל שמעצבים אלה הם מתוצרת חוץ, מחיר המוצרים בישראל יעלה עוד יותר בגלל עניינים בירוקרטים כגון יבוא ומכס. אם אתם מחפשים טבעת זהב איכותית ללא עלות גבוהה, תפנו למעצבים תוצרת כחול לבן בתחילת דרכם.

העיצוב משנה את מחיר טבעת הזהב:

כששואלים כמה עולה טבעת זהב יש לחלק את התשובה לשתיים. טבעת נישואין, שאמנם יש לה עיצובים מיוחדים משלה אבל מפאת ההלכה אשר הכתיבה את הכללים בצורה מאוד מפורשת ומפורטת, העיצובים בתחום זה הם גם מאוד מוגבלים. הצד השני של המתרס, הוא המיוחד יותר. טבעות זהב יכולות לבוא בשלל עיצובם מרשימים, עם חריטות, חותמות, ובעיקר שיבוץ של אבני חן ובראשם יהלומים. הוספה של יהלום על גבי טבעת הזהב תשנה את כללי המשחק לחלוטין ובכך תקפיץ את המחיר של הטבעת, כל זאת ביחס שווה לאיכות, לגודל ולצבע היהלום המתואר בתעודה הגמולוגית המצורפת.

עוד משהו בנושא

כמה עולה טבעת יהלום

כמה עולה טבעת יהלום מדי יום נמכרות לא מעט תכשיטים ואחד השכיחים שבהם הוא טבעת יהלום. טבעת יהלומים היא אלגנטית, יוקרתית ומושכת את העין בכל

טבעות אירוסין במבצע

טבעות אירוסין במבצע – כל הדרכים לחסוך בעלויות: כולם רוצים להציע נישואין עם טבעות האירוסין היקרות ביותר, הנוצצות ביותר ובמיוחד – עם היהלום השווה ביותר.

טבעות זהב לבן

טבעות זהב לבן אם החלטת להציע נישואין לבת הזוג שלך, אין דבר מרגש מזה. הצעת נישואין היא ללא ספק צעד חשוב מאוד, אשר מהווה את

כמה עולה קראט יהלום.

כמה עולה קראט יהלום. מילא אוהב יהלומים ורוצה לרכוש לעצמו טבעת, שרשת או עגילי יהלומים. יהלום הוא אחד ממשאבי הטבע האהובים ביותר לא בכדי, הוא

דילוג לתוכן