כמה עולה קראט יהלום.

מילא אוהב יהלומים ורוצה לרכוש לעצמו טבעת, שרשת או עגילי יהלומים. יהלום הוא אחד ממשאבי הטבע האהובים ביותר לא בכדי, הוא יפה, חזק, מרשים ויוקרתי. אמנם, מה אתם כבר יודעים על יהלומים? לפי מה קובעים את איכותו או מחירו ומי עושה את זה?. אם אי פעם שאלתם את עצמכם את השאלות האלה, או אפילו רציתם להיות יהלומנים ולא ידעתם אריך להתחיל הבלוג הזה בדיוק בשבילכם. גם היהלום כמו הקראט מוגדר ומתומחר לפי קראט, כמה עולה קרט אחד של גביש יהלום ואיך יודעים כמה קראט יש ביהלום כל זאת ועוד תדעו רק אם תישארו לקרוא  הסוף.

כאמור, הקראט הוא מה שקובע את מחירו של היהלום, אבל מה קובע את מחירו של הקראט, לכך הרבה גורמים והלא מעט אנשים שעובדים ימים כלילות על מנת לתת לכל יהלום את הערך המגיע לו. לא מעט פרמטרים נותנים את המחיר לקראט של היהלום, פרמטרים כגון: גודל, צבע, חיתוך, מידת השקיפות וכן גם משתנים פחות טבעיים כגון מי מוכר את היהלום ואיפה. במאמר הזה נעבור על כל חלקי הטבעת ונבין פעם אחת ולתמיד איך נקבע מחירו וכמה עולה קראט יהלום אחד, כל זאת ועוד הסבר חד פעמי למכון הגמולוגיה מספר אחד בעולם, ה- GIA, בהמשך הבלוג המיוחד והנוצץ מתמיד.

הצבע, המשקל והאיכות:

צבעי היהלום משתנים מאבן לאבן, ולפי הצבע גם נקבע מכירו ומחיר הקראט אותו הוא נושא, קחו שני יהלומים באותו גודל ומשדקל אבל בצבעים שונים, ולא תקבלו את אותו המחיר. השאלה מה המיר לקראט יהלום היא פשטנית מדי ובשביל להגיע למחיר המלאה של היהלום צריך לבדוק מה מידת הצבע והצלילות שלו. צבע היהלום הוא תורה בפני עצמה ועל מנת להבין אותה צריך להכיר את הסימנים המוסכמים. נתחיל מהאיכותיים ביותר ונרד לפי הסדר:

D,E – שני הסימונים האלה מראים על צבע לבן ושקוף המעידים על צלילות מרבית ועל יהלום איכותי במיוחד.

F,G- גם סימונים אלה מעידים על רמת צבע וצלילות גבוהה של היהלום.

K,L-  סימונים אלה מעידים על צבע לבן ולא נקי של היהלום.

M,Z – רמת הצבע הנמוכה ביותר, בעל גוון צהוב עד חום ובעל מראה לא נקי בעליל.

משקל: המשקל הוא למעשה הקראט של היהלום. אמנם גם אם יהיו שני יהלומים בעל אותו משקל, משמע אותו כמות של קראט, הצבע והאיכות יגרמו להבדלי המחירים.

איכות: איכות היהלום היא למעדה טיב ורמת הניקיון של היהלום. מכיוון שיהלומים מגיעים מתוך החלקים העמוקים ביותר של עובי האדמה, הם מגיעים אלינו עם שריטות, נקודות ובועות. אחרי ליטוש מקבל היהלום את הצורה והיופי מוכר לנו. איכות היהלום הטבעי, לפני ליטוש, מכריע ברובו את מחירו.

מחירון יהלומים – הצעת מחיר לקראט יהלום:

אמנם קשה להגיד את זה את על רגל אחת ולתת הצעת מחיר ליהלום מבלי לראות אותו, אבל במציאות שכל היהלומים שווים מבחינת צבע ואיכות, המחיר של הקראט היה כך:

יהלום  0.30 קראט – החל מ1.500 ₪.

יהלום 0.40 – החל מ2.500 ₪.

יהלום 0.50 קראט – החל מ3.900 ₪.

יהלום 0.60 קראט- החל מ4.900 ₪.

יהלום .70. 0קראט- החל מ6.900 ₪.

תעודה גמולוגית: מהי, מי נותן אותה ומי אלה ה- GIA?

תעודה גמולוגית היא אחת התעודות הניתנות בעת קניית תכשיטי יוקרה ויהלומים בפרט. תעודה גמולוגית בודקת לעומק את טיבו של היהלום טרם משובץ על גבי התכשיט, ובכך מעריכה את מחירו על הצד הטוב ביותר. תעודה גמולוגית בודקת את כל הפרמטרים הטבעיים של היהלום, כלומר הצבע, האיכות והגודל כמובן.

כיום ברחבי העולם קיימים מרכזים גמולוגים רבים, אשר נשלחים אליהם יהלומים מכל רחבי העולם לבדיקה מקיפה. מי שנחשבת למילה האחרונה בתחום הגמולוגיה ולמכון המקפיד והמחמיר ביותר הוא המכון הגמולוגי האמריקאי  ה- GIA. מכון ה- GIA בעל הסניפים בכל רחבי העולם מכשירה ובודקת יהלומים רבים ומוכרת כגוף בעל המסכות והאוטוריטה העליונה בתחום היהלומים. לפיכך ובהתאם למעמדה, יהלום אשר קיבל תעודה גמולוגית מה- GIA יעלה לכם יותר כסף ממה שתכננתם להוציא, אז אם התקציב שלכם הוא עד 5.000 שקלים, כנראה לא תזכו ליהלום שעבר את מבחני ה-GIA, ותצטרכו להתפשר על מכון אחר.

עוד משהו בנושא

צמיד זהב לבן לגבר

תכשיט – לא עוד נחלתן של נשים בלבד – צמיד זהב לבן לגבר בעבר הרחוק, תכשיטים יוקרתיים היו נחלתן של נשים בלבד ורק הן היו

איך לבחור עגילים

עגילים אם אתם מחפשים עגילים מיוחדים, כאלו שלא יחשבו רק לעוד אביזר מתוך סט תכשיטים, עגילים בעלי נוכחות, כדאי לדעת כמה דברים חשובים לפני שרוכשים

טבעת אירוסין זהב

טבעת אירוסין זהב מה מיוחד בטבעות אירוסין זהב ומה מבדיל אותן מכל טבעת אחרת, איך נדע לבחור את טבעת הנישואין ולמה מייחסים לה כל כך

טבעות זהב מעוצבות

טבעות זהב מעוצבות טבעות מהוות את התכשיט המיוחד והיוקרתי ביותר עבור כל אישה. הטבעת רלוונטית מאוד לצורך הצעת נישואין, לצורך קידוש האישה תחת החופה וכמובן,

דילוג לתוכן