טבעת עם יהלום וקריטריונים לקביעת מחיר הטבעת.

טבעת עם יהלום. כולם חושקים וכמהים לענוד טבעת עם יהלום ולא סתם. הוא יוקרתי, נוצץ, עמיד בכל התנאים ויתר מכל – הוא מגיע בשלל עיצובים מרשימים המשאירים אותנו פעורי פה לנוכח המחזה המרהיב הנגלה ועלינו מהנצנוץ שמחזיר אלינו היהלום, כאילו קורץ אלינו בחזרה ורוצה שניקח אותו ונאמץ אותו על ליבנו, או יותר נכון אל אחת מהאצבעות. אמנם לטבעת עם יהלום יכול להיות תפקידים רבים והיא מתאימה למספר רב של אירועים, אבל האסוציאציה הראשונה כמעט שעולה לנו לראש כשמדברים על טבעת עם יהלום היא הצעת נישואין. טבעת היהלום השתלטה לחלוטין על תחום הצעות הנישואין וטבעות האירוסין ולא בכדי, לאירוע ומאורע מרגשים חייבים לתת את הטבעת הכי נוצצת שיש. אבל כמה עולה טבעת יהלום, מה משפיע על המחיר ואם יש תחלופה ליהלום הטבעי? נענה על הכל בבלוג המיוחד והנוצץ שלפניכם.

ובכן, לא מעט גורמים משפיעים על מחירה ועלותה של טבעת עם יהלום. ראשית, וברור לכולם, היהלום. הגודל, הצבע, האיכות והקראט של היהלום משפיע באופן ישיר על מחיר טבעת היהלום. חומרי הגלם המייצרים את שאר הטבעת, אם זו טבעת זהב או טבעת כסף, יש לזה חלק ניכר במחיר של הטבעת. כמו כן גם לעיצוב, ליצרן ולעובדה המפתיעה האם מדובר ביהלום אמיתי הוא מוצר מלאכותי יש חלק כבד ומשפיע במחיר טבעת היהלום. בכלל, לפני להיכנס ולפרט על כל הפרמטרים, ניתן להגיד בצורה היבשה ביותר שמחירה של טבעת יהלום תהיה החל מ2,000 ₪ ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. על מנת לדעת, להבין וללמוד יותר על מחירם של טבעות היהלומים, המשיכו לקרוא ולהעשיר את הידע, הוא יהיה שימושי בהמשך הדרך.

היהלום במרכז הטבעת קובע את המחיר:

מכיוון שברצונכם לקנות טבעת עם יהלום, בוודאי לא תופתעו לגלות שמה שקובע את מחיר הוא , תחזיקו חזק, היהלום. על מנת להעריך יהלום ולתמחר אותו לפני מכירה, יש לתת דגש על שלושה משתנים מרכזיים הטמונים בחובו של הגביש היוקרתי והנוצץ. צבעו, איכותו וגודלו. לגבי צבע היהלום הדבר נע על סקאלה מאוד ברורה – ככל שצבע היהלום בוהק ולבן יותר, כך היהלום יהיה שווה יותר כסף. איכות של היהלום נקבע לפי רמת הניקיון שלו. כידוע, היהלום מגיע אלינו כגביש מתוך האדמה, הוא מכיל בו שריטות, בועות ונקודות שונות הנראות דרך מיקרוסקופ ומכשור מתקדם. באמצעות בדיקה גמולוגית יודעים להעריך כיצד יראה לאחר ליטוש, ובכך להעריך את שווי היהלום, מה שיקבע בסופו של דבר את מחירו של טבעת עם יהלום. גודלו של היהלום, בדיוק כמו הזהב נמדד לפי קראט. ככל שהקרא גדול יותר כך גם שווי היהלום יהיה הרב היותר גדול. כל גרם קראט שווה במשלו ל0.2 גרם יהלום. נהוג בהגה המקצועית של תחום היהלומים ואבני היוקרה לדרג כל יהלום לפי נקודות. גרם קראט שווה ל100 נקודות, וכך מדרגים את כל היהלומים. יותר נקודות – היהלום שווה יותר כסף.

זהב או כסף – כל אחד משנה את המחיר:

מלבד היהלום המנצנץ במעלה הטבעת עם יהלום וגונב את ההצגה ואת תשומת הלב של כל מי שמסתכל על הטבעת, יש גם את הטבעת עצמה, אותה מתכת שעל גביה מונחת היהלום. רוב הטבעות היוקרתיות מיוצרות משני חומרים – זהב או כסף, אשר גם בכל אחת מהם תמצאו עולם ומלואו. הזהב כאמור כמו היהלום נמדד לפי קראט ומחירו הולך לפי מספר הקרא, שזה טוהר ואחוז הזהב ומשקל הטבעת. ככל ששני הפרמטרים האלה ילכו ויתפסו תאוצה, יגדל מחיר הטבעת עם יהלום. כמות הקראט בזהב נע בין 9 קרא, שפירושו 37.5 אחוז של זהב ל24 קראט שמכיל 99.9 זהב טהור. גם סוגי הזהב משפיעות רבות על המחיר, כיום נוהגים על מנת ליצור עניין וצבע ייחודי לזהב לערבב אותו עם מתכות אחרות וליצור סגסוגת מיוחדת ושונה. דבר זה הביא לנו סוגי זהב כמו הזהב הצהוב, זהב לבן וזהב אדום /ורוד. כל אחד מהם משפיע על מחיר טבעת היהלום. גם על גבי טבעת זהב אפשר להניח יהום טבעי או מלאכותי.

בצד השני של המתרס, ובאופי זול מטבעת הזהב נמצא הכסף, הכסף בניגוד לזהב אינו נמדד עלפי קראט ולא סימון ומידת טוהר משל עצמו כאשר סימון 999 מעיד על כסף טהור, אך משום שאינו יכול לשמש עבורנו כחומר לתכשיטים, משתמשים בעיקר בכסף בעל סימון 925, בעל 92.5 כסף טהור.

אין כמו טבעי או מעשה ידי האדם – יהלום טבעי או מלאכותי?

"לא כל הנוצץ זהב תמיד", או במקרה שלנו, לא כל הנוצץ הוא יהלום טבעי. עם השנים וככל שהביקוש ליהלום ולטבעת עם יהלום הלך, תפס תאוצה ושיגע את כולם, מייצרי התכשיטים נשארו ללא מספיק יהלומים. לכן, עלה בראשם של מדענים לייצר את היהלומים בעצמם. לאחר בניית מעבדות מיוחדות בעלות תנאי שטח דומים לאלו שבטבע, צלחו המדענים בהצלחה רבה לייצר לראשונה יהלומים מלאכותיים ידי אדם. היתרון הגדול של היהלומים המלאכותיים הוא הזמינות והנוחות, במקום לחפש במעבה האדמה את אותם גבישים יקרי ערך, דבר היכול לקחת תקופה לא קצרה, מייצרים אספקה לא נגמרת של יהלומים מלאכותיים.  החיסרון הוא הצורה, הגודל והצבע של היהלומים המלאכותיים נותנים, לאחר כשל טכנולוגי לא הצליחו המדענים לייצר יהלומים קטנים בעלי צבע. מה לגבי המחיר? טבעת עם יהלום בעלות יהלומים מלאכותיים הוא זול בהרבה, סביבות 30-50 אחוז מהטבעות בעלות יהלומים טבעיים.

עוד משהו בנושא

איך בוחרים צמידים לנשים?

איך בוחרים צמידים לנשים? אצלנו הכי קל לבחור, כי הכל פשוט, מיוחד בעיצוב נקי ויוקרתי. התכשיטים שלנו מתאימים לכל יד של כל אישה. כי כשהמגוון

כמה עולה טבעת נישואין

כמה עולה טבעת נישואין אנחנו ממש אוהבים חתונות, יש אוכל טוב, מוזיקה ואלכוהול והכי חשוב, רואים את האנשים החשובים בחיינו ברגע המאושר בחייהם. לפני החתוה

טבעות זהב לבן

טבעות זהב לבן אם החלטת להציע נישואין לבת הזוג שלך, אין דבר מרגש מזה. הצעת נישואין היא ללא ספק צעד חשוב מאוד, אשר מהווה את

טבעת אירוסין מחיר

טבעת אירוסין מחיר לאחר שעלה במוחם וליבכם הרעיון המופלא של לקחת את הקשר עם בת הזוג שלכם צעד אחד קדימה, לבחור להתחייב לה ולהקים איתה

דילוג לתוכן