כמה עולה יהלום:

אין ספק שהיהלום הוא אחד החומרים המעניינים, המסקרנים והיפים בטבע. אותו גביש עשוי מפחמן דחוס המצוי במעבה האדמה בעומקים הלא נראים לאדם בחיי היום יום הפך עם השנים לכמיהתם ובקשת הלב של כל אדם. כולם רוצים להחיות מוקף יהלומים, הם משדרים שילוב נדיר בין יוקרתיות, עדינות ,יופי ועוצמה אין סופית בשל היותם אחד החומרים החזקים ביותר בטבע. תכשיטי יהלומים הפכו במהרה לאחד ממוצרי היהלומים הפופולריים ביותר בקרב בני האדם הנראה שכולם רוצים לקנות ולענוד את טבעת היהלומים. גברים, נשים וכיום יש גם אביזרים נלווים לחיות המחמד המשובצים יהלומים. כולם רוצים את האבן היקרה לא משנה כמה עולה יהלום ואפשר להבין למה.

כשמדברים על מחירו של יהלום ולהבין מי ומה קובע אותם, עלינו לקחת בחשבון מספר לא קטן של מה קובע את מחיר טבעת היהלום. אחד המרכיבים הבסיסים להעריך את מחירו של היהלום ובכך גם כל מוצר שלו מורכב משלושה: גודל, איכות וצבע. לכל אחד פרמטר שונה על מנת לדרג אותו בסרגל המחירים. דבר שני הוא הקראט. בדומה לזהב גם יהלומים מודדים לפי קראט, ככל שהקראט גבוהה יותר כך גם מחיר היהלום והטבעת או כל תכשיט ומוצר אחר עליהם הוא משובץ ירקיע. עוד פרמטר מעניין הוא אם היהלום שעל גבי המוצר הוא יהלום אמיתי, קרי טבעי, או שהוא נולד ומיוצר במעבדה מעשה ידי אדם. הנתון הנוסף המכריע את מחיר היהלום הוא השאלה כמה ידיים ותחנות עבר היהלום עד שהגיע לחנות שממנו קניתם, ככל שיותר אנשים מעורבים מזה כך גם יעלה מחירו של היהלום, כי מה לעשות ובאופן טבעי כל מי שמעורב רוצה לקבל את הנתח שלו מהעסקה.

המשולש הקדוש: גודל, איכות וצבע היהלום מגדירים את מחירו:

אי אפשר להעריך כמה עולה יהלום מבלי לתת במה וביטוי לשלושת הדברים העיקרים שמרכיבים אותו, איכות, צבע וגודל היהלום. לכולם מרכיב חשוב ומשתנה בין יהלום אחד למשנהו.
גודל: כשמדברים על גודל היהלום מתכוונים גם למשקל. ככל שהיהלום שוקל יותר כך גם יעלה מחירו באופן טבעי. כמו הזהב גם יהלום נמדד לפי קראט וזה מה שמשפיע על משקלו. לפי היחס קראט אחד שווה כ0.2 גרם במשקל. בהגה המקצועית נהוג לתת נקודות לפי הקראט. קרא אחד שווה כ100 נקודות, כך שיהלום בגודל רבע קרא יקרא יהלום 0.25 נקודות.
צבע: היהלום מחולק לפי סקאלה של צבעים, ככל שהוא לבן ובוהק יותר, בעל המראה הנוצץ הוא יקבל את המחיר היקר יותר. ככל שילך, ידעך ויאבד מהלובן הטבעי ויהיה יותר בגוון הצהוב, מחירו ירד.
איכות: איכות פירושו ניקיון היהלום. מכיוון שהיהלומים מגיעים אלינו ישירות מהטבע הם מלאים בפגמים, כגון שריטות, נקודות ובוטות. לפי בדיקה גמולוגית אפשר להבחין בבעיות אלה והעריך את מחירו של היהלום.

היהלום והזהב חומרים דומים, הקראט מכריע את המחיר:

כמו בזהב גם היהלום נמדד על פי קראט ובכך נמדד ונקבע המחיר שלו. המשוואה פשוטה מאוד – קראט גבוה יותר שווה מחיר גדול יותר. מחירון היהלומים אינו המחיר הרשמי ומחירו של היהלום יכול להשתנות.
יהלום 0.30קראט – מחיר היהלום החל מ-1.500 ₪.
יהלום 0.50 קראט – מחירו של היהלום החל מ-3,900 ₪.
יהלום 0.70 קראט – מחירו של היהלום החל מ6.500 ₪.
כמובן שמחירים אלה אינם סופיים ותלויים בפרמטרים שצוינו בפסקה הקודמת ובפרמטרים נוספים כגון האם היהלום שבידנו הוא טבעי או מלאכותי.

כמה עולה יהלום מלאכותי – יתרונות, חסרונות וכמובן המחיר:

יהלום כמו שכבר אמרנו מיוצר במעבה ובבטן האדמה ותהליך כזה של התגבשות פחמן לכדי הגביש הנוצץ שמוכר לנו לוקח מאות אם לא אלפי שנים. בשלל כך או בחוסר הרצון לחכות ולחפש יהלומים טבעיים ייצרו עם השננים בני האדם יהלומים מלאכותיים, דהיינו ייצרו במעבדה תנאי לחץ וטמפרטורה מתאימה ליצירת יהלומים, וקיבלה מוצר דומה למוצר הטבעי. ליהלומים המלאכותיים יש מספר יתרונות וחסרונות.
יתרונות: ליהלומים המלאכותיים מספר יתרונות אבל המרכזי שבהם הוא הזמן- במקום לחפש יהלומים ולחכות שהיווצרות היהלומים תניב גבישים מעל פני האדמה, דבר שלוקח שנים לא מעטות ועבודה קשה בהרבה, תוך מספר שבועות בתנאי מעבדה יש לכם יהלומים.
מנגד, החיסרון הגדול של היהלומים המלאכותיים הוא הגודל והצבע – גם בתנאי מעבדה לא הצליחו לייצר יהלום כמו שהטבע מסוגל. היהלום המלאכותי הוא חסר צבע בדרך כלל, וקשה לתאם צבע וגודל כמו שרוצים.
מהל גבי המחיר? יהלומים מלאכותיים זולים בכ-30- 40 אחוז מהטבעיים.

עוד משהו בנושא

צמידים לגבר מזהב

מבחר רחב של צמידים לגבר מזהב וכסף – מה הכי מתאים לכם? מאייב תכשיטים מעניקים לכם קולקצייה מעוצבת וייחודית בקטגוריית הצמידים. צמידים  מעניקים מראה עשיר

איך לבחור טבעות אירוסין קלאסיות?

איך לבחור טבעות אירוסין קלאסיות? בחירת טבעת האירוסין הטובה ביותר היא דבר לא פשוט, בטח כאשר עומדות לרשותכם לא מעט אפשרויות. אם אתם מעוניינים להעניק

צמיד יהלומים לאישה

צמיד יהלומים לאישה – הדרך להגיע לליבה של אישה יהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה, את זאת יודעת כל אישה ואף כל גבר יודע

איך לקנות טבעת אירוסין

איך לקנות טבעת אירוסין אם החלטתם להיכנס לפה, אנו מבינים שהאהבה פורחת עד כדי כך שגיבשתם את הרעיון להציע לה נישואין. מעולה, אנחנו בעד. רק

דילוג לתוכן