כמה עולה טבעת יהלום

מדי יום נמכרות לא מעט תכשיטים ואחד השכיחים שבהם הוא טבעת יהלום. טבעת יהלומים היא אלגנטית, יוקרתית ומושכת את העין בכל הזדמנות, אבל אירוע אחד לקח עם הזמן בלעדיות על תחום טבעת היהלומים וגרם לכך שהוא הפך לסמל של טבעות היהלומים, ומיד כשנראה אחד כזה הוא יעלה לנו בראש. מדובר כמובן על הצעות נישואים וטבעות האירוסין. כמובן שאפשר להציע נישואין עם כל טבעת, והתשובה תהיה בעיקר מותאמת לטיב הקשר ולמוכנות של בת הזוג שלכם. אמנם, כאשר תעניקו ותציעו באמצעות טבעת יהלום, תגדילו בעשרות אחוזים את הסיכויים לתשובה חיובית. אבל כמה עולה טבעת יהלום ומה משפיע על מחירה יותר מכל? רק אם תמשיכו לקרוא יהיו בידכם את כל התשובות. קריאה נעימה.

כאמור, טבעת יהלום מוכרת ומזוהה יותר מכל עם הצעות הנישואין, רבות הפעמים שאתם מגלים כי זוג התארס באמצעות תמונה של טבעת האירוסין משובצת היהלום שהם פרסמו ברשתות החברתיות. האם אתה, גבר שעומד בפני אחד הרגעים החשובים והמשפיעים ביותר בחייך – הצעת הנישואין, יודע בוודאות איך ואיזה טבעת אירוסין לקנות, ועוד יותר חשוב – כמה עולה טבעת יהלום וטבעת אירוסין? מחירה של טבעת יהלום מושפעת ממספר פרמטרים, כגון איכות יהלום, מספר היהלומים המשובצים, חומר הגלם המרכיב את הטבעת ( לרוב יהיה בזהב, אבל יש דרכים חלופיות). כמו כן גם מי המעצב, איפה נמכר ועוד שלל משתנים כאלה ואחרים יגדירו לנו כמה עולה טבעת יהלום. נראה וננסה לענות על כל השאלות וגם – פלח השוק וכמה מוציא בממוצע הישראלי על טבעות יהלום וטבעות אירוסין על מנת לקבל אינדיקציה על מכמה אתם הולכים להיפרד עבור התענוג.

איכות היהלום לפני הכל:

כולם רוצים לקבל תמורה רבה וגבוהה כשהם מוציאים סכום כסף. בתחום טבעות האירוסין וטבעות יהלום, התמורה עולה ככל שאיכות היהלום עולה. המשוואה פשוטה למדי, יהלום איכותי יותר – מחיר גבוה יותר. ממה מורכב יהלום איכותי ואיך קובעים את מחירו? בעיקר על פי שלושה סימנים עיקרים: משקל, איכות וצבע.
משקל: ככל שהמשקל יהיה גדול יותר, כך גם הקראט שבו יהיה גדול יותר, ובדומה לזהב מחירו של היהלום נקבע על פי כמות הקראט שבו. בדרך כלל יהלום בעל קראט אחד ושלם יהיה יותר יקר מסך חלקיו, אבל גם תלוי במספר היהלומים המשובצים בטבעת, מפני כל יהלום עובר תהליך שיבוץ, כך גם טבעת בעל מספר יהלומים קטנים יותר יהיה יקר מטבעת בעלת יהלום אחד וגדול.
מחירון יהלומים המקובל כיום בשוק:
רבע קראט (25 נקודות) – החל מ2.000 ₪.
חצי קראט (50 נקודות) – החל מ4.000 ₪.
קראט 1 (100 נקודות) – החל מ10,000 ₪.
ניקיון: מכיוון שהיהלום הוא משאב טבע המגיע מהאדמה, הוא לא תמיד מגיע באופן מושלם, יותר נכון לרוב מגיע כשהוא עטוף בפגמים ותכלילים, ולשם כך עובר חיתוך וליטוש. ככל שהיהלום באופן טבעי הוא נקי יותר מבחינה פנימית וחיצונית כך מחירו יהיה גבוה יותר. על מנת סדר בעולם הגמולוגיה, סידרו וחילקו את ניקיונם של היהלומים לחמש קבוצות, שהקבוצה הראשונה היא האיכותית ביותר והחמישית היא בעלת שיעור הניקיון הנמוך ביותר.
צבע: צבע היהלום המושלם חייב להיות למעשה חסר כל צבע, שקוף לגמרי. ככל שהצבע נעשה עכור יותר ומתחלף לגוונים שונים, כך ירד איכותו ומחירו בהתאם. גם בקטגוריית הצבעים היהלומים מחולקים למספר קבוצות ולפיהם נקבע מחירם.

איך אפשר בלי קצת זהב?

כמו היהלום, גם הזהב נמדד לפי הקראט שלו, כמה שיותר קראט כך מוצר הזהב יהיה שווה יותר. אמנם התמחור והמחיר של הקראט בעולם של המתכת המלכותית טיפה שונים מאשר של האבן היקרה. מחירי הזהב משתנים מכמות קראט אחת לאחרת, כשהקראט הנמוך ביותר הוא 9 קראט ומחירו יהיה ל- 50-70 ₪ לגרם אחד.

הזהב היקר ביותר הוא 24 קראט ומחירו 140-170 ₪ לגרם.

חוכמת ההמון – כמה מוציא הישראלי בממוצע על טבעת יהלום וטבעת אירוסין?

כמה עולה טבעת יהלום לישראלים? כידוע, לעם ואוכלוסיית מדינת ישראל יתרונות רבים. חום, אכפתיות וערבות הדדית הם מנת חלקה ומה שהופך אותנו לעם מיוחד, כזה שלא ניתן למצוא לו תחליף ראוי. אך עם זאת אחד הדברים המאופיינים הוא ריבוי השאלות, במיוחד כשמדובר על עניין פיננסי וכספי, אז לפני שאתם שואלים ונענה לכם, הנה המחירון ופילוג ההוצאות הכספיות של הישראלי הממוצע על טבעת אירוסין וטבעת יהלומים:
20% אחוז החל מ- 2.000 ₪.
45% החל מ- 4.000 ₪.
30% החל מ- 7.000 ₪
5% החל מ – 10,000 ₪.

עוד משהו בנושא

איך לקנות טבעת אירוסין

איך לקנות טבעת אירוסין אם החלטתם להיכנס לפה, אנו מבינים שהאהבה פורחת עד כדי כך שגיבשתם את הרעיון להציע לה נישואין. מעולה, אנחנו בעד. רק

איך לבחור טבעות אירוסין קלאסיות?

איך לבחור טבעות אירוסין קלאסיות? בחירת טבעת האירוסין הטובה ביותר היא דבר לא פשוט, בטח כאשר עומדות לרשותכם לא מעט אפשרויות. אם אתם מעוניינים להעניק

טבעות זהב לבן

טבעות זהב לבן אם החלטת להציע נישואין לבת הזוג שלך, אין דבר מרגש מזה. הצעת נישואין היא ללא ספק צעד חשוב מאוד, אשר מהווה את

שרשרת זהב

שרשרת זהב השרשרת תמיד היה אחד התכשיטים המבוקשים והנפוצים ביותר שידע האדם. בכל מקום שבו דרכה כף רגלו של היצור האנושי והפתחה ציוויליזציה עם השנים

איך לבחור עגילים

עגילים אם אתם מחפשים עגילים מיוחדים, כאלו שלא יחשבו רק לעוד אביזר מתוך סט תכשיטים, עגילים בעלי נוכחות, כדאי לדעת כמה דברים חשובים לפני שרוכשים

דילוג לתוכן